کیف الکترونیکی در آینده ای نزدیک در مدارس

نویسنده : 
 

حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش: کیف الکترونیک در دست طراحی است

   

 

 

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه اختتامیه چهارمین چشنواره تولید و حمایت از پدیدآورندگان محتوای الکترونیکی در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، حق التدریسی ها بر اساس تخصص و سابقه کار در اولویت هستند.
به گزارش ایسنا، حاجی بابایی افزود: در صورتی که در استان ها نیروی حق التدریسی متخصص در رشته های اعلام شده تربیت بدنی، مشاور و فنی وجود نداشته باشد از پذیرفته شدگان آزمون استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: وقتی گفته می شود 20 هزار نیروی تربیت بدنی از طریق آزمون استخدامی جذب اموزش و پرورش می شوند، به معنای جذب همه حق التدریسی ها نیست چرا که

                               

آموزش و پرورش دارای فقط یک هزار و 640 معلم تربیت بدنی است و حدود 18 هزار نفر از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
حاجی بابایی گفت: 678 هزار نفر برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند. کیف الکترونیک در دست طراحی است
وی با تاکید بر توسعه محتوای الکترونیکی در مدارس کشورگفت: کیف الکترونیکی در دست طراحی است اما زمان اجرای آن معلوم نیست و اقدامات اولیه آن در سازمان پژوهش در دست بررسی است .
وی گفت: کتاب همیشه جایگاه خود را در مدرسه دارد اما باید به این سمت حرکت کنیم تا دانش آموزان بتوانند از همه امکانات آموزش و پرورش که در همه دنیا مورد استفاده قرار می گیرد بهرمند شوند ضمن آنکه یکی از مولفه های تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت توسعه محتوای الکترونیکی و آموزشهای مجازی است.
حاجی بابایی گفت: در زمینه استخدام فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم طبق قانون عمل خواهیم کرد و همچنان که اکنون براساس قانون ، حق التدریسی هایی که دارای چهار سال سابقه کار و مدرک لیسانس، پنج سال سابقه کار و مدرک فوق دیپلم و هفت سال سابقه کار و مدرک دیپلم هستند، جذب آموزش و پرورش می شوند.
وی ادامه داد: زمانی که 250 هزار دانشجو در مراکز حضور دارند و راهروها نیز تبدیل به خوابگاه شده است، دانشجوی تربیت معلم در کجا باید تربیت شود چرا که نیازمند مکان هستیم.
حاجی بابایی با بیان اینکه تربیت دانشجو وظیفه آموزش و پرورش نیست افزود: با این حال براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به صورت موقت در مراکز تربیت معلم دانشجو پذیرفته می شود و تا زمانی که دولت سند ملی آموزش و پرورش را به صورت لایحه ارایه و مصوب کند؛ پس از تصویب این لایحه، وزارت آموزش و پرورش به رسالت اصلی خود می پردازد.
وی درباره استخدام فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم همچنین بیان کرد: این وزارتخانه تعهدی برای استخدام فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم و آموزشکده های فنی ندارد.
وزیر آموزش و پرورش درباره انتقاد برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم استفاده آموزش و پرورش از فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم گفت: افرادی که در مراکز تربیت معلم یا آموزشکده های فنی درس می خوانند، جز نیروهای تربیت معلمی که باید استخدام شوند، محسوب نمی شوند چرا که دانشجوی تربیت معلم تعریف خاص خود را دارد.
وی درباره پژوهش سراهای دانش آموزی نیز گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی در مدارس تقویت و نحوه ارایه حق مدیریت و سایر برنامه های پژوهش سراها به زودی اعلام می شود.
پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته پیش از موعد تا یک هفته دیگر
وزیر آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: مطالبات 53 هزار و 500 نفر از فرهنگیان بازنشسته پیش از موعد تا یک هفته دیگر پرداخت می شود.
حاجی بابایی افزود: مبلغ چهار میلیون تومان بابت قسط دوم به حساب هر یک از فرهنگیان بازنشسته پیش از موعد واریز خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد